Kakitangan Sokongan Samsung Belajar Forex


Rumusan untuk condizioni Costi-condizioni Costi sambung Belajar sepenuh masa Sokongan. Pegawai Kumpulan sokongan Hanya diberikan kemudahan sambung Belajar pada peringkat Sijil, diploma dan ijazah Pertama Sahaja dan tidak diberikan kemudahan cuti Belajar bergaji Penuh. PampP. Pegawai Kumpulan PampP diberikan kemudahan cuti Belajar bergaji Penuh dengan biasiswa. Cuti Belajar Bergaji Penuh (CBBP) Cuti Yang diluluskan Oleh pihak berkuasa melulus kepada seseorang Pegawai untuk mengikuti kursus atau pengajian di mana Dalam tempoh tersebut Pegawai dibayar Gaji, imbuhan tetap dan lain-lain elaun yang berkelayakan mengikut condizioni Costi dan peraturan yang ditetapkan sama ada dengan atau Tanpa biasiswa. Condizioni Costi-condizioni Costi Pemberian (untuk PampP SHJ) 1) Berkhidmat Secara tetap 2) Dalam Disahkan scremare perkhidmatan semasa 3) Memperoleh markah purata Laporan Nilaian Prestasi Tahunan 4) (LNPT) sekurang-kurangnya 85 peratus bagi tempoh genap Tiga (3) tahun kalendar berturut - turut 5) Diperakukan Oleh Ketua PerkhidmatanJabatan (Pannello Pembangunan Sumber Manusia), mengikut Yang mana berkenaan 6) B erumur Tidak melebihi 46 tahun untuk peringkat Sarjana dan tidak melebihi 44 tahun untuk peringkat Doktor Falsafah (Ph. D) (Kursus Jangka Panjang) Pada Tarikh Chiudi permohonan, tarikh memulakan pengajian atau Satu tarikh yang ditetapkan penaja mengikut mana yang berkenaan 7) Berumur Tidak melebihi 46 tahun untuk Kursus Jangka Sederhana pada Tarikh Chiudi permohonan, tarikh memulakan pengajian atau Satu tarikh yang ditetapkan penaja mengikut mana yang berkenaan 8) Telah mendapat Tempat di universitiinstitusi untuk mengikuti kursus yang diluluskan 9) B ebas daripada sebarang pertuduhan dan tindakan tatatertib 10) Telah harta mengisytiharkan dan 11) Pegawai Bukan merupakan Peminjam Tegar Pinjamanpeminjam yang disenaraihitamkan Oleh JPA atau pinjaman Badan-Badan Kerajaan di Più. CUTI Belajar Separuh Gaji (CBSG) Cuti Yang diluluskan Oleh pihak berkuasa melulus kepada seseorang Pegawai untuk mengikuti kursus atau pengajian di mana Dalam tempoh tersebut, Pegawai dibayar Gaji, imbuhan tetap dan lain-lain elaun yang berkelayakan atas Kadar Separuh mengikut condizioni Costi dan peraturan ditetapkan yang sama dengan ada atau Tanpa biasiswa. 1) Berkhidmat Secara tetap 2) Dalam Disahkan scremare perkhidmatan semasa 3) Memperoleh markah purata Laporan Nilaian Prestasi Tahunan 4) (LNPT) sekurang-kurang 85 peratus bagi tempoh sekurang - kurangnya genap Tiga (3) tahun kalendar berturut-turut 5) Diperakukan Oleh Ketua Perkhidmatan Jabatan (Pannello Pembangunan Sumber Manusia), mengikut Yang mana berkenaan 6) Berumur Tidak melebihi 45 tahun pada Tarikh Chiudi permohonan, tarikh memulakan pengajian atau Satu tarikh yang ditetapkan penaja mengikut mana yang berkenaan 7) Telah mendapat Tempat di Universiti institusi untuk mengikuti kursus Yang diluluskan 8) Mengikuti kursus Yang diiktiraf Oleh Kerajaan 9) Mempunyai keupayaan membiayai perbelanjaan yang berkaitan dengan kursus yang akan diikuti 10) Mendapat kelulusan penangguhan bayaran Hutang dengan Kerajaan sekiranya ada sebagaimana Surat 11) Pekeliling Perbendaharaan Bilangan 11 Tahun 2005 12) Bebas daripada sebarang pertuduhan Dan tindakan tatatertib 13) Telah harta mengisytiharkan dan 14) Pegawai Bukan merupakan peminjam Tegar pinjaman peminjam yang disenaraihitamkan Oleh JPA atau pinjaman Badan-Badan Kerajaan di Più. CUTI Belajar Tanpa Gaji (CBTG) Cuti Yang diluluskan Oleh pihak berkuasa melulus kepada seseorang Pegawai untuk mengikuti kursus atau pengajian di mana Dalam tempoh tersebut, Pegawai Tidak dibayar Gaji, imbuhan tetap dan lain-lain elaun yang berkelayakan mengikut condizioni Costi dan peraturan yang ditetapkan sama ada dengan biasiswa atau Tanpa. 1) Berkhidmat Secara tetap 2) Dalam Disahkan scremare perkhidmatan semasa 3) Memperoleh markah purata Laporan Nilaian Prestasi Tahunan (LNPT) sekurang-kurang 85 peratus bagi tempoh sekurang - kurangnya genap dua (2) tahun kalendar berturut-turut 4) Diperakukan Oleh Ketua Perkhidmatan Jabatan (Pannello Pembangunan Sumber Manusia), mengikut Yang mana berkenaan 5) Berumur Tidak melebihi 45 tahun bagi pengajian di peringkat Sijil, Diploma dan ijazah Pertama, 46 tahun Bagi pengajian di peringkat Sarjana dan 44 tahun bagi pengajian di peringkat Ph. D pada Tarikh Chiudi permohonan, Tarikh memulakan pengajian atau Satu tarikh yang ditetapkan penaja mengikut mana yang berkenaan 6) Telah mendapat Tempat di Universiti institusi pengajian 7) Mengikuti kursus Yang diiktiraf Oleh Kerajaan 8) Mempunyai keupayaan membiayai perbelanjaan yang berkaitan dengan kursus yang akan diikuti 9) Mendapat kelulusan penangguhan bayaran Hutang dengan Kerajaan sekiranya ada sebagaimana Pekeliling Perbendaharaan Bilangan 11 Tahun 2005 10) Bebas daripada sebarang pertuduhan dan tindakan tatatertib 11) Telah harta mengisytiharkan dan 12) Pegawai Bukan merupakan peminjam Tegar pinjaman peminjam yang disenaraihitamkan Oleh JPA atau pinjaman Badan-Badan Kerajaan di Più. untuk maklumat Lebih lanjut. tengok sendiri Pekeliling JPA: UCAPAN MAJLIS PERSARAAN 2011 UCAPAN PENGETUA SEMASA MAJLIS PERSARAAN BELIAU MAJLIS SENTUHAN BUDI Lambaian Kasih Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum wm Wb dan Selamat Sejahtera Yang Berusaha Tn Hj Hamzah b Abu, Pegawai Pelajaran Daerah Tampin Yang Berusaha Tn Hj Razakek b A Rahim, Timbalan Yang Dipertua PIBG SMK Tunku Besar Tampin Guru-guru Penolong Kanan, Ketuaketua Bidang, guru-guru, Kakitangan Sokongan seterusnya tuan-tuan, puan-puan dan para Pelajar SMK Tunku Besar Tampin yang saya kasihi Syukur Alhamdullillah, Kita dipertemukan majlis Dalam persaraan saya pada Pagi ini, majlis Yang seindah namanya MAJLIS SENTUHAN BUDI Lambaian kasih. Saya mengucapkan setinggi-Tinggi penghargaan dan Terima Kasih kepada para visitatori jemputan Kita yang Telah Sudi Hadir bersama-sama Dalam Majlis ini. Sebelum saya memanjangkan kata meneruskan Bicara, saya terlebih dahulu ingin mengucapkan setinggi-Tinggi penghargaan kepada Ahli Jawatankuasa Kelab Guru yang diterajui Oleh En Ikhwan b Abdullah Yang Telah begitu bersungguh-sungguh merancang seterusnya menjayakan majlis pada hari ini. Saya Juga Yakin bahawa kejayaan majlis seperti ini Adalah Hasil daripada komitmen, kesungguhan dan kesediaan para guru Dan kakitangan berganding bahu menyumbang idea dan Tenaga ke arah merealisasikan Harapan dan cita-cita menyempurnakan Majlis untuk saya yang Dalam Tidak berapa Lama Lagi akan bergelar Mantan pengetua. Tuan Tuan-dan puan Serta para Pelajar yang dikasihi sekalian, Sesungguhnya saya amat bersyukur kerana pada USIA menjelang persaraan wajib saya saya ini Masih diberi kekuatan dan Kesihatan yang baik untuk menikmati epoca persaraan yang Telah ditunggu dan dinanti-nantikan ketibaannya. Sesayang mana gioco di parole saya kepada profesyen perguruan, sekasih manapun saya kepada Dunia Pendidikan, saya tetap mesti menerima hakikat bahawa Satu hari saya akan dipaksa untuk bersara dan hari ITU telahpun Tiba. Alhamdullillah Saya telahpun bersedia dari Segi minda bahawa tahun ini saya akan berundur dari perkhidmatan Awam, saya akan kembali meneruskan Hidup saya di pangkuan keluarga tersayang yang mungkin Selama saya bertugas sedikit sebanyak Telah terjejas dari Segi perhatian. Tuan Tuan-dan-puan puan Serta para Pelajar yang dikasihi Pada 2.8.2011 genap perkhidmatan saya Selama 33 tahun 2 bulan 2 hari Dalam pertkhidmatan kerajaan. Tempoh tersebut Telah membawa saya berhijrah ke - 8 buah Sekolah yang kesemuanya Adalah di Negeri Sembilan dan Melaka. Saya Telah memulakan tugas mengajar di SMK Dato Taha Gemencheh pada 1978/06/01 sehingga 31.12.1979. Setelah 3 tahun bertugas di Convento SMK Bambino Gesù Melaka pada tahun 1980 hingga 1982 saya Telah bertukar ke SMK Pulau Sebang tempoh untuk 1 tahun bulan Sembilan 15 hari. Pada 16 set 1984 saya Telah bercuti Tanpa Gaji Selam 3 tahun 4 bulan 7 hari kerana menemani SUAMI saya Tn Hj Md Shah b Bachik bertugas sebagai Pegawai di Jabatan Penuntut Malesia, Toronto, Canada. Pengalaman saya semasa bercuti masa ITU walaupun bercuti Tanpa Gaji Adalah sesuatu yang Amat indah dan terukir Dalam ingatan saya sampai bila-bila. Anak-Anak Saya. Tiga orang masa ITU berumur Antara 18 bulan hingga 4 tahun setengah Juga saya Meals Tidak akan melupakannya. Anak-Anak saya Telah memulakan persekolahan mereka diluar Negara termasuk yang 18 bulan ITU iaitu Dalam sistem Yang dinamakan drop-in centro per i più piccoli Sekembalinya Saya ke tanahair bersama keluarga pada Awal 1988 saya Telah menerima arahan untuk bertugas di SMK Tunku Besar Tampin Sekolah ini di mana saya Telah berjumpa dan mengenali beberapa orang yang guru Masih mengajar Lagi hari ini antaranya Puan Hjh Habibah, GPK Akademik, Pn Hjh Halimah, GPK T6 En Gan Beo Tee Pn Saripah Aton Uztazah Jamilah dan ramai Lagi. Alhamdulillah kami dipertemukan semula Dalam kapasiti yang berbeza Namun dengan visi dan misi yang sama iaitu untuk memastikan Sekolah BENAR-BENAR MENJADI PENJANA Generasi GEMILANG Insyallah Pada tahun 1997 saya Telah meletakkan jawatan sebagai Ketua Bidang italiano ketika itu untuk melanjutkan Pelajaran peringkat Sarjana di Universiti Pertanian Malesia, Setahun kemudian saya Telah menerima ijazah sarjana daripada UPM yang bertukar nama kepada Universiti Putra Malaysia. Saya kemudiannya Telah bertugas pula di SMK Datuk Abdullah Astana Raja dari Awal 1998 sehingga Julaï 2003 sebagai Guru Penolong Kanan Akademik. Kerjaya saya sebagai Pentadbir Sekolah bermula pada Awal Ogos 2003 di SMK Dangi iaitu pada pendapat saya Sekolah menengah palizzata kecil Bukan Sahaja di Negeri Sembilan malahan mungkin di Malesia dengan Hanya Tidak Lebih daripada 180 Pelajar dari ting ting 1 hingga 5. Saya bertukar ke Sekolah yang Lebih ramai pelajarnya iaitu Lebih kurang 650 orang di SMK Dato Undang Hj Adnan Kota pada Disember 2005. Tidak sampai setahun di situ iaitu pada Bulan Ogos 2006 saya berpindah pula ke SMK Dato Taha, Gemencheh Yang mempunyai Lebih 1600 Pelajar ketika ITU. Saya saya Fikir akan bersara di situ sebab tempoh perkhidmatan saya Semakin hampir ke penghujung. Saya Juga rasa seronok kerana di SMK Dato Tahalah saya Telah memulakan kerjaya sebagai seorang guru, 30 tahun sebelum ITU, pada tahun 1978. Tetapi rupanya Allah Telah menetapkan yang akan saya menamatkan perkhidmatan di Sekolah yang palizzata Lama saya pernah bertugas iaitu di SMK Tunku Besar, di Sini. Saya seronok berpeluang menjadi Pengetua di Sekolah ini dan saya mengucapkan Terima kasih kepada pihak JPN dan PPD yang Telah memilih saya menerajui Sekolah ini untuk walaupun tempoh yang sesingkat ini. SMK Tunku Besar, Tampin memang Telah Lama mengukir nama sebagai Sekolah Cemerlang di Daerah ini dan dikenali. SMK Tunku Besar Adalah alma mater kepada ramai Tokoh dan pemimpin yang terkenal Hari Pada ini, sekadar menyebut beberapa nama antaranya Tan Sri Rashdan Baba, Tokoh pendidik dan cendekiawan Dato Shaziman b Abu Mansor. Ahli Parlimen Tampin merangkap Menteri Kerja Raya Malesia, Dan Dr Brian Jayhan Siva stelle hoki yang Tidak Asing Lagi dipersada Sukan Negara Adalah merupakan Olahragawan Malesia 1990 Hadirin yang saya hormati, Seperti Yang saya saya nyatakan Masih bertugas sehingga 2 Ogos iaitu selasa Depan. Walaupun tempoh saya menjadi Pengetua di Sekolah ini cuma berlansung Selama 1 tahun 4 Bulan 18 hari, saya rasa seronok menjadi sebahagian daripada Keluarga TBS. Saya sempat Juga meraikan kejayaan Pelajar Dalam Peperiksaan PMR, SPM dan STPM 2010 di mana TBS Masih menjadi peneraju kecemerlangan di Daerah ini. Begitu Juga dengan kejayaan-kejayaan kokurikulum seperti Menjadi Johan Liga Hoki Remaja Malesia 2011, Juga Juara. Naib Johan Dan Keempat Hoki Enam sebelah Negeri Sembilan 2011 selain Johan Aktiviti Ko-Akademik peringkat Negeri seperti Dalam Pertandingan Bahasa Tamil, Juara Pertandingan Aktiviti italiano Inggeris dan banyak Lagi. Kejayaan Sekolah yang terbaru ialah Johan Pertandingan Galeri Sekolah Peringkat NSDK 2011. Setinggi-Tinggi tahniah kepada guru-guru, kakitangan dan Pelajar yang terlibat Dalam prose melengkapkan Galeri Kita. Tuan-tuan, puan-puan dan hadirin yang dihormati, Saya Pasti dengan kesungguhan Calon-calon PMR, SPM dan STPM 2011 di bawah bimbingan guru-guru Sekolah ini yang pada pandangan saya sangat dedikasi, kita akan memecah rekod kecemerlangan Dalam peperiksaan Awam 2011 ini Nanti, Insyaallah Atas kejayaan-kejayaan yang Telah dan Bakal diraih saya ingin mengucapkan setinggi-Tinggi tahniah Ingatlah bahawa mengekalkan kecemerlangan Adalah Satu cabaran yang Hebat. Sehubungan itu saya akan mendoakan TBS Terus Cemerlang Dalam semua bidang yang disertai. Saya Meals Pelajar mungkin Masih ingat saya pernah mengatakan Dalam perhimpunan seperti ini kata-kata berikut, Jika ADA 100 terbaik, SMKTB Adalah ANTARANYA Jika ADA 10 terbaik, SMKTB Adalah YANG Pertama Jika Hanya ADA 1 terbaik, SMKTB Adalah SEKOLAHNYA Kepada semua Pelajar, ingin saya berpesan bahawa Tidak ada Jalan pintas untuk memperoleh kejayaan Malah Bukan Rahsia bahawa sesebuah kejayaan ITU Adalah Hasil persediaan, perancangan, Kerja keras dan sentiasa mengambil iktibar dan Belajar dari kegagalan yang Lalu. Kata pepatah Inggeris pula, eccellenza è 1 ispirazione e 99 traspirazione. Setiap Pelajar SMKTB hendaklah SEDAR bahawa anda berada di Sekolah yang terbaik di Daerah Tampin dan mungkin Satu hari nanti Sekolah terbaik di Negeri Sembilan. Sekolah ini menjadi Bagus kerana prestasi Pelajar-pelajarnya dahulu dan sekarang. Buktikan yang anda LAYAK menjadi Pelajar di Sini dengan berusaha bersungguh-sungguh supaya anda Tidak kecundang. Buktikan anda menghayati Amalan Nilai-nilai Murni dengan Tidak lupa mengucapkan Selamat kepada guru Dan Rakan anda apabila berjumpa atau berselisih Jalan. Lirik Lagu Sekolah yang dinyanyikan setiap pagi merumuskan aspirasi Sekolah terhadap semua Pelajar, Yang menuntut penghayatan dan Amalan Bukan sekadar dinyanyikan Sahaja. Jadikanlah Sekolah ini Satu institusi Pendidikan yang kondusif. Harapan saya, agar-Pelajar Pelajar Akan menjadi Insan Bestari, Luhur Budi pekerti, Unggul jati Diri, Mulia sahsiah Diri, Tinggi adab sopan dan Teguh pegangan Agama. Begitu indah, Jika impian ITU sesungguhnya menjadi realiti. Ia Juga merupakan hadiah Istimewa untuk semua pendidik di Sekolah ini. Sekolah kita tanggung Jawab kita. Fikirkan masa Depan. Gunakan peluang Dan ruang berada di Sekolah ini untuk meraih kejayaan Cemerlang Dalam kurikulum dan ko kurikulum. Saya Akan sentiasa mendoakan kejayaan Warga Sekolah ini. Ingin saya lukiskan profilo Pelajar SMK Tunku Besar seperti ini, iaituIA Mengejar KECEMERLANGAN Tanpa LUPA DARATAN BERPERAWAKAN Hebat, BERSOPAN, SETINGGI MANA KEJAYAAN DITEMPA BALIK MENCIUM TANGAN IBU BAPA DI Barisan HADAPAN SEBAGAI Pembela ilmu DI DADA MENABUR JASA Semakin MEMUNCAK CITA Semakin TUNDUK KEPADA YANG ESA Kepada semua guru Dan kakitangan sokongan Sekolah ini Terima kasih ATAS kerjasama tuan-tuan dan puan-puan. Sekolah Setiap memerlukan guru-guru yang dedikasi, Sabar dan komited Dalam membimbing Pelajar-pelajarnya. Guru-Guru pula Adalah jurutera Insan, Bukan sekadar untuk melahirkan Generasi yang Bijak tetapi melahirkan insan yang bijaksana yang boleh memberi manafaat kepada diri sendiri, Keluarga, Masyarakat dan negara Tuan-tuan dan puan-Puan, Warga pendidiklah yang akan agenda merealisasikan Transformasi Pendidikan Negara melalui Amalan Prinsip Kerja X-PLUS iaitu eccellenza, berpengetahuan, latihan, Usaha dan sepasukan. Programma Pendidikan Dan Pembangunan Insan yang disusun di Sekolah ini, diharapkan dapat membantu muridmurid mengubah sikap. Dapat mengetuk Pintu hati supaya menyedari bahawa Langkah mereka mesti teratur dan terjurus, terutama untuk mengharungi Jalan berliku yang Masih Jauh dan Belum selesai. Pengisian Pendidikan Yang berteraskan Nilai-nilai Agama dan Nilai-nilai Murni diharapkan sedikit sebanyak dapat mengisi programma penyucian jiwa Anak-Anak Didik SMK Tunku Besar ke arah yang Lebih Tulus dan Luhur, ke arah nelle destinazioni hidup dan kerjaya yang Lebih terpimpin dan terarah. Tuan-tuan, puan-puan dan para Pelajar yang dikasihi Tidak lupa Juga ucapan setinggi-Tinggi penghargaan dan Terima kasih saya kepada Persatuan Ibu bapa dan Guru SMK Tunku Besar di bawah pimpinan Tn Hj Né Mohd b Hussin, dan Tn Hj Razakek b Ab Rahim Serta Ahli Jawatnkuasanya Yang Yang berkaliber Telah memberi sokongan kepada semua programma Sekolah. Mengikut programma rekod buku yang dipamerkan di papan kenyataan di pejabat saya Sekolah kita telahpun sempat melaksanakan Tidak klurang daripada 40 programma sejak Gennaio 2011 sehingga Hari ini. Komitmen PIBG membantu Sekolah Amat dihargai dan besar maknanya kepada Saya. Terima kasih Tn Hj dan pihak PIBG. Akhir sekali saya mengucapkan Terima kasih sekali Lagi kepada Tuan PPD, Tn Hj Hamzah b Abu Dan Timbalan Yang Dipertua PIBG, Tn Hj Razakek b Un Rahim atas kesudian Hadir Dalam majlis ini dan Terima kasih kerana Sabar menunggu dan menerima kekurangan saya ketika saya Masih bertugas Mohon maaf ATAS sebarang kesilapan saya sama ada terkasar bahasa atau terlanjur kata Selama saya bertugas di Sekolah ini. Terima kasih ATAS Segala kerjasama, sokongan, sumbangan dan Tenaga yang diberikan Dalam merealisasikan kecemerlangan Pendidikan di Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Besar yang dicintai ini. Kesinambungan sokongan Dan kerjasama seterusnya kepada kepimpinan Baru Adalah sangat diharapkan agar Sekolah Kita Terus Cemerlang, Gemilang dan terbilang. Sekian, Hidayah Wabillahhitaufiq wal, Assalamualaikum Wm Wb, SELAMAT MAJU JAYA dan SALAM PERPISAHAN

Comments